Geschiedenis

De stichting BOSIT komt voort uit Stichting Technische Opleidingscentra in Noord- en Midden-Limburg (TOC). In de jaren negentig werd het Internationaal Plaatwerkopleidingscentrum met opleidingsactiviteiten in Venlo en Mönchengladbach in TOC geïntegreerd. TOC verzorgde zelf opleidingen in Venlo, Venray, Weert en Roermond. Leerlingen volgden er technische opleidingen, zoals industriële plaatbewerking, verspanende bewerkingen, lassen, constructiebankwerken en gas-, water-, en elektroinstallatietechnieken.

In 2005 werden de opleidingen overgenomen door het reguliere onderwijs. De geldelijke middelen die uit de verkoop van de activa vrijkwamen, worden sindsdien aangewend om activiteiten te subsidiëren die gericht zijn op het vergroten van de instroom van goedopgeleide techneuten in technische beroepen. Op 7 december 2009 werd de naam TOC gewijzigd in Stichting BOSIT Noord- en Midden-Limburg. TOC hield op te bestaan.

Zoeken in ons archief

No current events.