Projecten

Hieronder vindt u een overzicht van projecten die tot nu toe mogelijk zijn gemaakt dankzij de steun van Stichting BOSIT Noord- en Midden-Limburg:

Ithaka Science Centre
De Stichting BOSIT heeft financiële steun toegezegd aan Ithaka Science Centre om het Discovery en Science lab te kunnen realiseren.

Er zit muziek in techniek
Een samenwerking tussen de stichting BOSIT en het Continium Kerkrade. Doel is om 1200 basisschoolleerlingen uit Noord- en Midden-Limburg naar het Continium in Kerkrade te brengen. Daar maken ze spelenderwijs, en in wedstrijdvorm kennis met techniek. De winnende teams komen tijdens de finale op 26 mei in Thorn bij elkaar om, aangejaagd door hun supporters, om de eer te strijden.

Techniek in het Basisonderwijs
Een onderzoek naar de wijze waarop de verschillende basisscholen in Noord- en Midden-Limburg techniekonderwijs verzorgen.

Kies Techniek Venlo/ Peel & Maas
Een jaarlijkse manifestatie waarbij de jeugd enthousiast wordt gemaakt voor techniek. Ook de ouders worden bij deze manifestatie betrokken. De manifestatie wordt door het onderwijs georganiseerd in samenwerking met het lokale bedrijfsleven.

Kies Techniek Venray
Een soortgelijke manifestatie als Kies Techniek Venlo/ Peel & Maas, maar dan voor de regio Venray.

Jippe's Top Joppers
Filmpjes die als onderdeel van de Kinjerkroam (L1) worden ontwikkeld. In de filmpjes interviewt het tekenfilmfiguur Jippe allerlei personen die een bepaald beroep uitoefenen. Met steun van BOSIT werden ook filmpjes van technische beroepen opgenomen. Hiermee wordt de jeugd vroegtijdig en op speelse wijze geënthousiasmeerd voor een beroep in de techniek.

Spark Tech Lab Weert

In een inspirerende omgeving worden kinderen van het basis- en het voortgezet onderwijs in aanraking gebracht met techniek. Doelstelling is kinderen te enthousiasmeren en te prikkelen opdat "de vonk"  over slaat met als gevolg dat meer kinderen kiezen voor een technische (vervolg)opleiding.

Zoeken in ons archief

No current events.